ساخت پايگاه هاي مخفي نظامي آمريکا در شاخ آفريقا

.....................



ساخت پايگاه هاي مخفي نظامي آمريکا در شاخ آفريقا

منابع خبري از اقدام آمريکا در ساخت پايگاه هاي مخفي هواپيماهاي بدون سرنشين در منطقه شاخ آفريقا و شبه جزيره عربي خبر داده اند. دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در حال احداث يک سري پايگاه هاي هوايي سري در کشورهاي شاخ آفريقا براي استقرار هواپيماهاي بدون سرنشين متعلق به ارتش آمريکا است .مقام هاي دولت واشنگتن ادعا کرده اند اين پايگاه ها به منظور حمله به مواضع نيروهاي وابسته به شبکه تروريستي القاعده در کشورهاي سومالي و يمن احداث مي شوند. بنابراين گزارش ،آمريکا تاکنون حملات مرگباري را با هواپيماهاي بدون سرنشين در کشورهاي افغانستان ،عراق، ليبي ، پاکستان ، سومالي و يمن انجام داده است .يکي از اين تاسيسات نظامي در کشور اتيوپي در حال ساخت است که ظاهرا" از آن براي مقابله با گروه افراطي الشباب سومالي ، استفاده خواهد شد.
تحليلگران معتقدند، قربانيان گرسنگي و قحطي در سومالي ، بهاي گزافي براي آنچه که آمريکا و متحدانش مبارزه با تروريسم مي نامند ، مي پردازند. بعد از فاجعه يازدهم سپتامبر سال 2001 کشورهاي افغانستان ، عراق و سومالي ، در راه اهداف غيرانساني آمريکا ، انگليس و فرانسه ويران شده و قربانيان بسياري داده اند . هواپيماهاي بدون سرنشين سري ساخت آمريکا ابتدا در ايالت هاي وزيرستان جنوبي افغانستان و به بهانه جنگ با شبه نظاميان طالبان و بمباران ساکنان اين ايالت به کار گرفته شدند. اين هواپيماها که قادربه پرتاب موشک با کنترل از راه دور هستند ، بعد از آزمايش هاي اوليه ، اکنون منطقه مهم و استراتژيک شاخ آفريقا و شبه جزيره عربي را قرار است پوشش دهند .حضور برخي عوامل وابسته به القاعده در سومالي ، بهانه مناسبي به دست آمريکا و متحدانش داده است تا به عنوان سرکوب تروريست ها ،مردم مسلمان سومالي را بمباران کنند. برخي ناظران بر اين اعتقادند، سومالي جنگزده در شاخ آفريقا در حاشيه جنگ با تروريسم است .در حال حاضر،احداث پايگاه هاي هوايي سري در شاخ آفريقا نشان مي دهد موقعيت استراتژيک سومالي در حاشيه خليج عدن و درياي سرخ ،براي دولتمردان قدرت طلب آمريکايي اهميت دارد. فعاليت گروه افراطي الشباب در سومالي که به منظور سرنگوني دولت انتقالي اين کشور و به دست گرفتن قدرت است، بهانه خوبي براي مداخله نظامي غربي ها شده است . فقدان دولت مرکزي کارآمد و مقتدر در دو دهه اخير و هرج و مرج و جنگ داخلي در سومالي ، محيط مساعدي براي فعاليت برخي عوامل القاعده همچون الشباب به وجود آورده است . تحليلگران ، ظهور گروه هاي خشونت طلب و افراطي همانند الشباب در سومالي را از پيامدهاي مستقيم مداخله نظامي آمريکا در دهه 1990 در سومالي مي دانند. تهاجم تفنگداران آمريکايي به موگاديشو پايتخت سومالي در سال 1993 که به شکست انجاميد، زمينه حضور نظاميان خارجي مثل اتيوپي را در سومالي ايجاد کرد. به باور ناظران ،علاوه بر عوامل طبيعي ، سياست هاي استعمار نوين به سرکردگي آمريکا در بروز فاجعه انساني ناشي از قحطي و گرسنگي در سومالي ، دخيل هستند.
ساخت پايگاه ويژه هواپيماهاي بدون سرنشين در مجمع الجزاير سيشل ،جيبوتي و اتيوپي ، به منظور تسلط بر حريم هوايي سومالي و يمن است که بر شاهراه حياتي انتقال نفت به اروپا واقع شده اند. صرف نظر از ماهيت نظامي اين پايگاه ها ، سازمان جاسوسي آمريکا "سيا "CIA بر اين تاسيسات مسلط است و در واقع ،حوزه نفوذ سيا را افزايش خواهد داد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط غلامرضا در پنج شنبه 10 فروردين 1391

و ساعت 11:47



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by gholam ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




به وبلاگ من خوش آمدید من غلامرضا27ساله اهل کرمانشاه هستم و ارشد برق قدرت میخونم.همین دیگه مدیر سایت




غلامرضا




عشق اول
free article
غمکده
ام تی چت
خبرهای عجیب و باورنکردنی
سایت تفریحی
همه جووووره
ღ♥ღ کــــلبــه تنــــــهایــــــــی مــن ღ♥ღ
طلوع یک عشق
ღღღ-دخترک خستهღღღ
دنیای کوچک من
تقدیم به عشقم...
****آرزو جون***
در گذرگاه زمان
khaterat
فقط عشق
رازهای ماسون ها
شروعی دوباره
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

 تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دهکده ی جهانی و آدرس gholam.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا















»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 447
بازدید کل : 13347
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1